FAQ - Få svar på de oftest stillede spørgsmål

Om Manneking.dk


Hvem er vi?
Vi er en kvalitetsbevidst virksomhed, som sælger flotte mannequins til lave priser.
Hos os er du sikret en kvalitetsrig handel og vi glæder os til at kunne byde dig velkommen som kunde hos os.


Du kan læse mere om os her - hvem er Manneking.dk.


 

Vores sortiment


Hvilke varer kan jeg købe?
Vi forhandler primært mannequin dukker, gine modeller og parykker, der passer til vores mannequin sortiment indenfor forskellige kategorier, men vi udbygger hele tiden med spændende produkter til den modebeviste butik.

Er jeres mannequiner brugte eller nye?
Alle vores produkter, både mannequiner, giner og parykker, er fabriksnye og pakket i original emballage.

Hvilket materiale er mannequinerne lavet af?
Vores mannequiner er lavet af glasfiber, som er et materiale, som minder en del om plastik. Glasfiberen er meget let og slagfast.

Hvilket materiale er parykkerne lavet af?
Vores store udvalg af parykker fåes i to kvaliteter:
Blødt og fleksibelt syntetisk fiber, som er holdbart, vaskbart og nemt at vedligeholde.
100% Kenathlon, som er en fiber, der minder meget om ægte hår. Bruges ofte til extensions, da håret føles og ser ægte ud, samt er let at style. Fiberen er desuden brandhæmmende. Vaskbar og nem at vedligeholde.

Hvor mange dele består en mannequin af og er de nemme at samle?
En mannequin fra Manneking.dk består af 7 dele. Derudover medfølger glasbase og to fodspyd, et til fod og et til læg, så mannequinen kan bruge sko. Mannequin dukkerne er meget lette at samle.

Medfølger der paryk, når jeg køber en mannequin?
Den viste pris omfatter ikke paryk. Det skyldes at vi har et stort udvalg af parykker du kan vælge i mellem, så det paser til din stil. Derfor har vi valgt at sælge parykker særskilt.
- Tøj, sko og smykker vist på visse billeder af vores mannequiner er ikke inkluderet. Vi har valgt at vise vore mannequiner med forskellige stylinger til inspiration.

 


Betaling


Hvordan kan jeg betale for min ordre?
Vi accepterer Dankort, VISA/Dankort, VISA Electron, VISA MasterCard, JCB, American Express og Maestro via en sikker og krypteret betalingsgateway, som er godkendt af PBS. Desuden kan du vælge at betale via PayPal, hvor alle internationale betalingskorttyper kan bruges. Som en tredje mulighed tilbyder vi, at du kan betale via bankoverførsel. Vær opmærksom på at der kan gå op til 3 bankdage, dvs. hverdage, før din betaling er registreret hos os.

Klik her for at læse mere om sikker betaling på www.manneking.dk.


Jeg køber for en offentlig institution - kan I lave en elektronisk faktura med EAN nummer?
Naturligvis, vi sælger til flere offentlige institutioner.

Du kan læse mere om hvordan du skal taste din ordre her - betal mannequin med EAN.


 

Levering


Hvad koster fragten?
Vi tilbyder gratis fragt på alle ordrer i DK uanset ordrestørrelse ved levering med UPS.

Klik her for at læse mere om Manneking.dks fragt generelt.


Hvornår modtager jeg min ordre?
Vi afsender din ordre hurtigst muligt efter din bestilling og betaling er registreret. Normal leveringstid er 1 - 3 hverdage, medmindre andet er oplyst.
Vær dog opmærksom på, at ved bankoverførsel kan der gå op til 3 hverdage før din betaling er registreret på vores konto og det skal du lægge til vores normale leveringstid.


Skal jeg være tilstede når varerne leveres?
Ja, det skal du ved gratis levering med UPS. Du skal underskrive fragtbrevet ved modtagelse af dine pakker.
Du kan dog ved bestilling vælge levering med GLS, hvor fragtprisen vil blive lagt oveni dit ordrebeløb.

Hvilken emballage sender I jeres mannequiner i?
Emballagen består af en kraftig kartonkasse og indeni er mannequin-delene pakket forsvarligt ind i en kraftig bobleplast.

Jeg ønsker at købe mere end én mannequin. Kan jeg få rabat på leveringen?
Da størrelsen på en mannequin betyder, at fragtprisen bestemmes af volumen, kan vi desværre ikke yde mængderabat på fragtprisen. Men hvis du køber mannequin og paryk på samme tid, pakker vi parykken med i mannequinens kasse og derved sparer du portoen for parykken.  

Hvad hvis min vare er udsolgt?
Det kan i sjældne tilfælde ske at en vare er udsolgt. Har du bestilt og betalt for en mannequin eller paryk, som er midlertidigt udsolgt fra vores lager, vil du blive kontaktet hurtigst muligt pr. e-mail eller telefon. Vi vil i dette tilfælde oplyse dig om hvornår varen igen forventes på lager, så du kan beslutte om du ønsker at vente på din valgte vare, ombytte den til en anden model eller afbestille din ordre og modtage pengene retur.

Sender I til udlandet?
Vi sender gerne til udlandet. Du skal blot skrive en mail til os med hvad du ønsker og vi kontakter dig med information.

Kan jeg selv afhente mine bestilte varer?
Vi er primært en internetforretning og for at minimere vores omkostninger har vi ikke alt på lager på firmaadressen, men benytter os i stedet af et professionelt, eksternt lager. Hvis du selv ønsker at afhente din ordre, kan vi lave en særskilt aftale herom. Vi vil gerne bede dig kontakte os for yderligere information.

Du finder vores kontaktoplysninger her.


 

Retur og reklamation


Kan jeg sende min vare retur?
Ja, selvfølgelig. Vi ønsker, at du er 100 % tilfreds med din vare. Hvis du, af hvilken som helst årsag, ikke er helt tilfreds med din vare, tilbyder vi 14 dages fuld returret. Vi beder dig blot kontakte os pr. telefon eller e-mail og give os besked om du ønsker at bytte til en anden model eller penge retur.

Få mere information om returnering ved at klikke her.

Min mannequin har en skade. Hvad gør jeg?
Alle varer vi leverer er fabriksnye, men vi ved at der kan ske fejl eller opstå skader under transport i sjældne tilfælde. Kontakt os endelig pr. telefon eller e-mail og vi vil hjælpe dig med at løse problemet hurtigst muligt.

Få mere information om reklamation ved at klikke her.


 

Priser


Hvordan kan I sælge jeres mannequiner så billigt? Er der noget galt med dem?
Vores sortiment af mannequiner, giner og parykker kommer direkte fra vores udenlandske produktionspartner og er fabriksnye og pakket i original emballage. Vi har valgt et meget simpelt priskoncept, som betyder at vi kan være meget konkurrencedygtige på prisen. Vi arbejder meget tæt sammen med vores leverandør og vi forsøger konstant at være meget omkostningsbevidste i alle vores processer, så du som kunde får de mest fordelagtige priser hos Manneking.dk.

Vil du vide mere, kan du læse her om vores priskoncept

Jeres priser har ændret sig. Hvorfor?
Vi arbejder konstant med omkostningsstyring for at tilbyde konkurrencedygtige priser, men fra tid til anden kan materialer og forsendelsesomkostninger stige. Dette kan skyldes mange eksterne faktorer, som vi ikke har kontrol over, f.eks. stigende oliepriser og/eller regulering af forsendelsespriser fra GLS eller UPS.


 

Kontakt


Jeg har flere spørgsmål, hvordan skal jeg kontakte jer?
Du er velkommen til at sende os en e-mail, som vi vil besvare hurtigst muligt og senest indenfor 24 timer på hverdage. Du må selvfølgelig også gerne ringe til os på alle hverdage mellem kl. 9.00 - 16.00. Som noget nyt har du mulighed for at chatte live med os. Det fungerer meget simpelt: Du skal bare klikke på den orange boks nederst i højre hjørne her på siden, hvor der står Spørgsmål? Sidder vi, mod forventning, ikke klar ved tasterne til at svare dig, bliver dit spørgsmål sendt videre til os pr. e-mail og vi vender tilbage til dig hurtigst muligt.

Her kan du se vores kontaktoplysninger
.